tisdag 17 maj 2011

Sorg och glädje...


..... va det i mitt liv förra veckan.. Torsdagen va mycket tung medans lördagen fylldes med en enorm glädje!
I torsdags begravdes min arbetskamrat som omkom i branden här i Orsa.. 
En människa som jag har känt mycket länge både privat och i jobbet.. 
En människa som var full av glädje, en människa som jag tyckte mycket om:(
En människa som rycktes ifrån detta jordeliv alldeles för fort!
Jag kommer verkligen sakna henne när jag kommer tillbaka till jobbet..

Vila ifrid allra bästa A!
Tänker på dig!!








Med glimten i ögat fick du oss alltid skratta

att du inte längre finns kvar hos oss är svårt att fatta

Att säga farväl vi gör med stor smärta

för du kommer alltid att finnas kvar i vårt hjärta

Sov nu gott så ses vi kanske snart

och då blir det som vanligt med dig, full fart





Denna dikten stämmer verkligen in på henne!! Hon hade alltid glimten i ögat!




Den 12 maj kommer alltid att vara en jobbig dag för min del, för då är det årsdagen då min älskade "plastmamma" gick bort!

Hon gick bort den 12 maj 2007...

Jag saknar henne varje dag...

Livet  hade vart mycket enklare om hon funnits kvar, hon var en sån klok människa..

Jag tyckte så mycket om henne...

Om inte hon hade kommit in i mitt liv då jag var tonåring, så hade jag absolut inte vart den jag är i dag!

Jag har så himla mycket att tacka henne för!

Kunde aldrig tro att det skulle sluta som det gjorde, det gick så himla fort och du var ju faktiskt på bättringsvägen..

Det är också en människa som rycktes ifrån mig alldeles för fort, men som ALLTID kommer att ha en stor plats i mitt hjärta!

Tänker på dig kära M, och en dag kommer vi att mötas igen allihopa!!








När vi förlorar någon vi alla måste sörja

Ett nytt liv utan dig vi alla måste börja

Ett liv där du inte längre finns

Men dig med kärlek vi alltid minns


Men som sagt... Sorgen utbyttes mot glädje på lördag morgon då jag blev faster till en liten söt Hugo!!
Jag är så glad för min bror och E:s skull!!
Det värmde i mitt hjärta att äntligen få titulera sig faster:)
Och jätteroligt för min lilla Elias skull att få en kusin som är lika gammal!!




1 kommentar:

Therese♥ sa...

Kramar till dej älskade