fredag 3 december 2010

Ultraljudet

6 oktober kl 08.00...

Ja då var det dax!

Nog för att man inbillar sig att man inte är ett dugg nervös , så är man så nervös så man håller på och hoppar hur skinnet.. Iallfall jag:)

Det är mycket man vill ska stämma en sådan här dag!

Jag började med att skjutsa T till dagis, sen hem för att bälga i mig vatten:) Man skulle ju ha fylld blåsa!

Hann inte få i mig så mycket frukost men desto mer vatten!

I bilen in till Mora satt vi helt tysta. Jag bälgade vatten!
F frågade om jag var nervös..
- Näää, är de här nått att vara nervös för, kommer jag ihåg att jag sa.. ( Medans svetten rann i armhålan typ ) Ha ha!

Väl där så fick vi komma in på en gång för vi var ju sena som vanligt när vi ska någonstans!

Så fort hon satt " staven" på magen så såg man ett litet foster vars hjärta tickade på för fullt..
Då kände jag: JAG ÄR JU GRAVID!!!

Det kändes som att jag verkligen fick det bekräftat då.. Det var verkligen sant, det fanns nån där!
Att jag hade känt lite fladdrande där tidigare hade liksom inte gått in i mitt huvudet var det var, jag hade nog inte velat trott på att det var sant, men nu visste jag..

  • En liten bebis
  • Mitt andra barn
  • T: s lilla syskon

Lyckan va stor, allt kändes så bra.. Det var nån mening med detta.. Det kändes så självklart!!

F var hela tiden med framme vid skärmen och följde minsta rörelse, själv låg jag på britsen och hörde allt hon sa väldigt lång borta.. Det enda jag tittade på var bebisen.. Vad hon mätte och vad hon sa kommer jag inte ihåg.. Det enda jag kommer ihåg var att hon sa att allt var som det skulle, och det räckte för mig!

F däremot han lyssnade på alla mätningar och allt hon sa!

Allt var som det skulle, datumet vart framflyttat från den 4 mars till de 10 mars bara!

Nöjda och glada satte vi oss i bilen hem till Orsa!

Den första jag skickade sms till på hemvägen för att berätta att allt var okej var kära Therese..!

Hon är en av mina närmaste som följt denna graviditet från start!


2 kommentarer:

sussi sa...

Va Gravid Gud vad roligt GRATTIS:))

Therese♥ sa...

Å det är jag så himla glad för att jag fått göra ska du veta!! Och jag va så rädd så rädd att du tyckte att jag sabbat ditt förtroende å att du aldrig mer ville se mej då jag berättat för F som ska ha nästan samtidigt, som bor 25 mil bort och som du inte känner. Men jag va rädd :) Du betyder så himla mycket för mej vännen!! Och jag är sååå glad att du ska få en liten mini. I löv U - glad att du bloggar oxå by the way!
Kram på dej!!