torsdag 3 mars 2011

Please!

Ja, i dag är det 7 dagar kvar till BF.. Men det verkar inte vilja titta ut någon..

Min T fick jag 1 vecka för tidigt, så mina förhoppningar är ju att även denna bebis vill komma lite tidigare. Men just nu ser det mörkt ut!

Är verkligen riktigt less på detta nu!

Har haft förvärkar hela veckan dagtid.. Magen har vart stenhård, men det har inte gjort ont.. Till och från har det kännts som magknip..

Men den lilla måste verkligen ha trångt därinne nu, för det knölar och far hela tiden.. När jag var hos barnmorskan i onsdags passade h*n på att sträcka ut sig rejält, samtidigt som jag fick världens sammandragning.. Så då fick jag gott ligga kvar på britsen ett tag och vänta så att hon kunde mäta när jag var " normal ".

Alla hjärtljud och mätningar har varit bra hela tiden, likaså har mina värden nu på slutet varit helt okej.. Och det är ju skönt.

+10 kg är vad vågen har stannat på nu och det kanske är mindre bra, men det ska jobbas bort på vårkanten.. Va så säker:)

Förtillfället så har jag konstant huvudvärk, men mitt blodtryck va bra så det var ingen fara.. Beror nog på att jag inte äter nått förtillfället. Får inte i mig nått.. Det finns liksom ingen plats och jag är inte sugen på nått!! Bara semlor:)

Äter frukost, men sen kan jag klara mig hela dagen.. Därav min huvudvärk! Men jag måste försöka stoppa i mig nått, kommer ju inte ha några som helst krafter till kommande förlossning annars.. Så jag har faktiskt börjat skärpa mig och tvingar i mig små, små, små portioner några gånger om dagen bara för att få i mig nått.. Kräm, yoghurt.. Eller nått annat! Måste ju!!

Dagarna går konstigt nog fort fastän jag bara sitter på en stol..

Har så ont så jag kan inte sitta i soffan som är för mjuk, att ligga i sängen är heller ingen höjdare:(

Att va ute och gå finns inte på kartan!!

I går satt jag inne och kollade på solen som sken ute, och på dropparna som kom från taket! Höll på att bli tokig!!! VILL OCKSÅ UT!

Idag ska jag ta stolen med mig och sätta mig ute.. Det ska bli nice!!

I natt drömde jag att bebisen hade kommit och att jag var ute och gick!!

Jag hopppas att den drömmen kommer bli sann inom kort så jag får ta vagnen och gå ut och gå med mina barn!