måndag 28 mars 2011

Vardagen har tagit sin början!

Nu är det andra veckan som jag är hemma själv tillsammans med mina båda barn, och det går faktiskt superbra.. Rutiner får man ju in på en gång..
Vi myser på och bara är, tar dagen som den kommer..
Men..
Det börjar krypa i mig nu och jag vill ha lite social kontakt, få umgås med lite vuxna människor.. Men tyvärr så jobbar/pluggar alla mina bästa så jag får nog gott sitta här hemma och tråna!
Våren är ju på G och det gör att känns ju lite lättare..

Om 5 veckor ska jag bli faster också, så då får jag och min svägerska börja umgås på heltid..:)
Just nu så ligger vi ju inte på samma plan i livet, hon håller på och boar inför, medans mitt är klart och jag kör på i vardagen!
Men fy så mysigt det ska bli med en till bebis i familjen!!

Jag skulle även behöva köpa upp en ny garderob och klippa till barret! Känner mig verkligen som sju svåra år!
Eftersom jag har haft turen att gå ner vartenda kilo sen graviditeten så har jag inga som helst kläder att sätta på mig.. Alla kläder som jag hade innan är verkligen fula och urtvättade.. Så det får nog bli en dag i Mora framöver och fylla upp garderoben med diverse saker:)
Håret ska vi inte tala om.. Har inte vart till frissan sen före jul:) Känns verkligen som jag skulle behöva fräscha till mig lite..

Annars så känns livet bara bra!
Jag njuter till fullo av att vara en lycklig 2 barns mamma!!!

1 kommentar:

Therese♥ sa...

Underbart att läsa vännen!! Å vi ska ses för jag längtar efter dej förfärligt mycket. Vi får tajma in... Missade typ ALLT i skolan förra veckan så nu jobbar jag ikapp för brinnande livet!!