måndag 17 januari 2011

I går gjorde jag DET igen...


.... fattar inte att jag aldrig kan lära mig:(

Bara för att det är söndag så MÅSTE jag ( enligt mig själv ) städa HELA huset!

Och så vart det även i går..

Och hur slutade.. Jo, jag vart invalidiserad, och i går värre än nånsin:(

Alltså, jag har ont av min foglossning och ischias ändå, så göra detta är absolut inte det bästa..

MEN, när jag väl håller på så kämpar jag tills jag blir klar.. Min F säger åt mig att INTE hålla på, att han kan göra det.. Men eftersom jag har sånt fruktansvärt kontrollbehov så ska jag göra det själv och då gör jag det när han är borta.. För JAG VET att han blir galen på mig..

Men iaf så städade jag huset på eftermiddagen/kvällen i min ensamhet.. Kändes ändå okej.. När jag sen hade gjort kvällsmaten som bestod av varma mackor och väl satt mig ner.. Ja, då tog jag mig inte ur stolen.. Alltså det gjorde asont att bara sitta, men tanken att jag skulle lyfta på mig gick inte.. Har nog aldrig varit med om värre smärta:(. Min F blir galen, för han säger att han kan städa eller att jag kan ta det lite lugnare.. Typ 1 rum i taget.. Men icke då:(

Kvällen slutade med att jag fick lov att ta hjälp att ta mig upp på övervåningen, kunde inte gå själv:(

När jag väl kom på övervåningen så fick F lov att palla upp kuddar för att jag överhuvudtaget skulle kunna ligga ner.. Då avlastade jag ryggen och det var sååå skönt.. Skönt för mig ja, men tydligen inte för min lilla gosefis i magen:( För den lilla rackarn körde igång med disco där inne tror jag närmare bestämt!

Det vara bara att försöka vända om och lägga sig på rygg, och det var inte det enklaste..

Väl på rygg så var smärtan outhärdlig.. Låg väl så i 2 timmar kanske, sen rullade jag ur sängen och tog mig ner igen.. Där satt jag sen... Hela natten!

En sak vet jag, ALDRIG MER STÄDA! ( iaf inte så himla mycket )

3 kommentarer:

Therese♥ sa...

FY DEJ VÄNNEN!!

Fia sa...

Det är ju det som är värst, det kommer efteråt! Jag har gjort lika flera gånger och fått skäll :P
Nu har jag inte dammsugit på några veckor och jag ska försöka låta bli. Tycker väl kanske inte riktigt det blir lika bra när Päran gör det ;) Meeen är ju glad ATT han gör det haha...
Hoppas det är bättre idag!

Orsakullan sa...

Säg till Fredrik att binda fast dig eller nåt... Snälls nån, du måste ju ta hand om dig!