onsdag 12 januari 2011

Höggravid, foglossning och bältros!

Mitt bloggande är det väl siså där med.. Jag får liksom inte till det:) Fastän jag förtillfället har all tid i världen att skriva så gör jag inte det.. Why? Trög kanske?

Nu har jag gått hem på havandeskapspenning from den 10 januari, och det är verkligen med blandade känslor.. Jag är verkligen ingen människa som gillar att inte ha nått att göra, jag blir bara så himla rastlös:(

Dom flesta som man pratar med säger: men herregud om jag ändå hade fått vara hemma, då hade jag gjort de och de... Men jag är en sån människa som ligger steget före med allt.. Både för- och nackdelar med det, jag vet!

Mitt hem är under bevakning, jag har det mesta under kontroll vad gäller städning, tvättning etc.. Finns inget sånt att göra. Renoveringen som är kvar kan jag inte göra själv, så det är sambons göra.. Vissa saker kan jag inte göra pga min foglossning och min feta mage, men det finns egentligen inge sånt göra heller:(

Bebiskläderna är redan tvättade, strykna och ligger fint i sin låda. Väska till BB känns på tok för tidigt att packa med tanke på att vissa kläder som ska i kanske behövs användas innan..

Vad ska då jag hitta på?? Vilka världsproblem jag har va?

Dom flesta säger att jag bara ska ta det lungt, men jag kan inte.. Jag vill liksom prestera nått varje dag för att må bra.. Varför är jag sån? Ingen tycker ju sämre om mig om jag bara kallpostar en dag, eller? Det är faktiskt drygt att varje dag känna att jag måste göra nått, finns ju absolut inget att göra tillslut..

Åkte ju på bältros mitt upp i alltihopa också, och det är ju också lite drygt:( Känner inte av de så mycket, och har inte gjort på hela tiden mer än att jag är fruktansvärt trött... Men inte ens det kan få min ånga att dämpas lite.. Höggravid, foglossning och bältros.. Ska inte de räcka för att varva ned så vet inte jag??

Jag måste ha allvarliga problem!

1 kommentar:

Therese♥ sa...

Jadu vännen min! Att säga till dej att du ska varva ner eller slappna av är väl ingen ide´- inte om jag känner dej rätt!? ;) Men jag tänker att har du tråkigt så finns det städning hemma hos mej med!! ;) Saknar dej!