onsdag 2 februari 2011

En mycket lycklig lottad människa!

Japp, i dag var det ett besök hos barnmorskan som stod på dags schemat! Varenda gång hitills så har nått prov visat lite i galet, men inte i dag!! I dag var allt perfekt för första gången!! Jippie:)
Börjar märkas nu att det inte är alltför lång tid kvar! Känns såklart väldigt spännande, men ändå så konstigt..
Jag ska bli två-barns mamma.. Hur ska jag klarar det? Kommer jag ha tid för min lilla T som alltid kommit i första hand? Hur ska jag kunna älska ett till barn lika mycket? Finns det så mycket kärlek i mig? Ja, mina funderingar är många.. ( och konstiga )!

Mammas älskade T

Här var min guldklimp nyfödd, och nu är han stora killen.. Nu kommer en ny sådan bebis in i mitt liv.. Kommer jag klara det? Jag går min framtid till mötes med en skräck blandad förtjusning känns det som..

Snart startar mitt liv som två barns mamma!!
Min älskade son ska få ett syskon, bli storebror!!
Nått stort är på gång i mitt liv!!
Jag och kära F ska få en ännu större familj!!
Jag är trots alla mina bekymmer en mycket lycklig lottad människa som får vara med om detta underbara!!

3 kommentarer:

sussi sa...

Hej gumman du ska inte vara orolig. Man älskar alla sina barn och det gör ju jag med alla fem. Kram på dig Sussi.

Therese♥ sa...

Det kommer att gå bra. Och känns det konstigt i början så VÅGA prata om det, ta det gärna med mej. Jag kan lova dej älskade vän att det finns inte en enda känsla jag inte har känt. Inga konstiga tankar som inte har tänkts. Puss på dej!

Orsakullan sa...

Jag har ju tre barn och jag tycker att man om möjligt älskar sina barn ännu mer ju fler man får! Kärleken är oändlig! Men jag hade samma tankar som du innan vilket jag tror är väldigt vanligt.

Och apropå tidigare inlägg så tror jag att du kommer vara glad efteråt om du föder "normalt". Händer det ngt är det självklart att man ska bli snittad men kan man så är det bäst för både kroppen och barnet att föda/födas normalt. Jag kände som du innan Isaac kom men efter den förlossningsupplevelsen var jag fruktansvärt glad att jag födde naturligt eftersom det gick så bra. Mitt första förlossningstrauma försvann liksom i glädjeruset över den andra som blev en sån fantastisk upplevelse. Jag ska visserligen inte ha fler barn men OM jag skulle haft såna tankar skulle jag inte tveka en sekund inför förlossningen - det hade jag ALDRIG trott för 9 år sen!

Kram!