torsdag 24 februari 2011

Rastlös

Nu börjar min rastlöshet att komma!
Har inte kännt av den förren nu..
Men det kanske är för att det är 2 veckor kvar nu bara, man vet att det kan komma vilken dag som helst..
Har nog gjort det jag ska så här innan..
  • Min väska är packad
  • T:s väska som ska med till farmor är packad
  • Frysen är full med mat
  • Det som skall bakas är gjort
  • Spjälsängen bäddad
  • Vagnen står redo i hallen
  • Bilstolen står klar, även den i hallen
  • Har sagt åt brorsan att ha jour på nätterna framöver i fall han ev får lov att komma hit och lägga sig bredvid T, vid en eventuell nattfärd mot Falun

Vad har jag glömt?

Känner att jag inte riktigt kan koppla av!

Ringde F i morse för att påminna om hans tandläkartid på em, det första han sa när han svarade:

-Är de dax?

Ha ha!! Han är nog lite spänd även han. Frågade om hjärtat for upp i halsgropen nu så fort han såg vem som ringde.. -Jo, men så är det sa han!!

På lördag kommer det hit en tjej som skall fota oss, ska bli rätt spännande! Jag hatar verkligen att vara med på bild, men jag känner att jag vill ha lite foton på min graviditet och även ha som minne till T.. Han ska ju givetvis vara med också. Kan bli spännande att se vad det blir! Hon är superduktig på att fota..

Men vi får väl som om denna undertecknad skata fastnar på bild!!

Kram K.

6 kommentarer:

Orsakullan sa...

Jag blir nästan lite avundsjuk även om jag vet hur förbannat jobbigt jag tyckte det var de sista veckorna! Annie kom ju dessutom en vecka för sent, snacka om att klättra på väggarna! Tycker lite synd om er som måste till Falun dock, är glad att jag hann föda i Mora. Jag var också så där på slutet att jag var lite rädd för att inte känna när det var dax "på riktigt" eftersom jag hade förvärkar då och då. När det väl var dax - vaknade tidigt på morgon med molande värk i magen - då "visste" jag! Satte mig i soffan (kl var sex) och löste korsord och väntade på värken som jag visste skulle komma och det gjorde den en timme senare. DÅ blev jag SÅ glad och gick och väckte N. Kl 12 blev vi inskrivna på förlossningen och kl 16 var hon ute (efter en halvtimmes helvete men det var det värt!). Har aldrig längtat så efter smärta som jag gjorde då - ville bara få ut ungen!!

Åh vad spännande för er - ska kolla fb dagligen efter uppdateringar!

Bamsekramar!!

Therese♥ sa...

Haha :) Klart du fastnar på bild ;) Vem fotar? Kramar i massor!

Fia sa...

Roligt med fotografering! Min lillasyster fotade oss, annars hade det nog inte blivit av!

Ja allt är så jäkla omständigt nu på slutet, är ju ett helt projekt bara att duscha och tvätta håret tycker jag... Hoppas din lilla kommer när h*n ska eller innan!! Jag tycker att tiden går långsammare nu, men det är väl bara för att man BARA väntar. Och det är så mkt tyngre nu tycker jag än vad det varit innan. Man vet ju att det är så nära!
Kram

airyfairy.blogg.se

Fia sa...

Hur går det för dig?

airyfairy.blogg.se

Fia sa...

Väntar och väntar jag med bara! Mår väl helt ok även om hormonerna bråkas och jag sover som en påse skit. :)

10 kilo lät lagom det! 20 här :P

airyfairy.blogg.se

therese sa...

Testing testing