onsdag 16 februari 2011

Känns bra nu.. (tror jag)

I går va vi som sagt till Falun och fick träffa en aurora barnmorska.. Jag hade stora förhoppningar på det besöket och jag kan säga att det gav mig mycket..
Jag åkte därifrån med ett rofyllt inre..
Som de känns nu så känns det helt okej faktiskt.. Som hon sa till mig, - du har ju redan fött ett barn, så det är ju ett bevis på att du kan föda barn.. Och då tänkte jag.. -Javisst kan jag föda ut detta barn!
Känner en enorm drivkraft nu att få ut detta barn som jag längtat så otroligt efter, min sons syskon, min sambos fjärde barn!! JAG SKA KLARA DETTA, DET FÅR BÄRA ELLER BRISTA!! Så är de bara:)
Men orosmolnen finns ju där ändå.. Och nått nytt som jag börjat oroa mig för nu är ju bilfärden till Falun.. Kommer denna förlossning gå så fort att vi inte hinner? När ska man åka? Ja, jag ska tydligen ha nått att tänka på jämt:)

4 kommentarer:

Therese♥ sa...

Åk på direkten :) Så du är på plats!

Du fixar detta å jag är stolt över dej.

Tack för att du kom in i mitt liv!

Fia sa...

Skönt att samtalet gav nåt! Säger som T-åk på en gång! Hellre sitta där och vänta! :)

Johanna.S sa...

Håller med föregående, men tänk även när du sitter i bilen: att det tar "bara" en timme ner, och att bebisen troligtvis inte är så snabb ut:) När vi väl satt i bilen på väg ner på natten tyckte jag att det kändes som typ en kvart, jag var så inne i mig själv och värkarna så vips var vi där:) Hoppas du känner likadant!!
kram Johanna

Therese♥ sa...

Du, jag skojjar bara ;) Inte vill jag att nån annan ska hit å städa inte! Men rar är du. Jag har dock hamnat i att jag måste välja vad som är viktigt. Denna helgen fick det bli att få klart Leons rum så mycket som möjligt. Och att plugga. Städ får komma sen ;) Men om du har trist kan jag skicka över nån skoluppgift istället! Haha...
Kram på dej.